Korduma kippuvad küsimused

Kas te tegutsete ainult Tallinnas?

Oleme noor ja uljas kinnisvarabüroo, mis alustas oma teenuse pakkumist Tallinnas ja selle lähiümbruses. Aga loodame juba õige pea laieneda ka teistesse Eesti paikadesse. Anna meile julgelt märku aadressil tere@uptown.ee, kui meid järgmisena just oma kodukanti ootad.

Kuidas te teistest nii palju soodsamalt teenust pakute? Kas on mingi konks?

Ei, mingit konksu ei ole. Leiame, et senine kinnisvaramaaklerite töö hinnastamine on segane, kallis ja ebaproportsionaalne. Meie pakume samu teenuseid nagu teised, millele lisanduvad niigi soodsa hinna sees veel ka näiteks objekti hindamine, profifotod, ruumiplaan, põhjalikum taustatöö ja veebileht.

Miks te hinna sees nii palju täiendavaid teenuseid pakute?

Kõik nö täiendavad teenused on meie jaoks loogiline kinnisvaravahenduse teenuse osa. Esimeses etapis tehtud lisatööd ja investeeringud aitavad tagada alati kõrge teenuse kvaliteedi ning jõuda üldiselt kiiremini kõiki rahuldava müügini. Näiteks on objekti veebikodu vajalik edukaks digitaalseks turunduseks. Profifotod tõstavad aga kinnisvarapakkumise väärtust. Uskudes sellesse ajalisse võitu, saamegi pakkuda teenust kliendile soodsamalt koos lisadega, mida teised hinna sees ei paku. 

Miks peate vajalikuks koostada iga objekti kohta äärmiselt põhjalik ülevaade

Me ei usu, et varjamine ja liigne ilustamine on võitev strateegia. Põhjalik taustatöö ja detailide avaldamine aitab välistada sellised ostuhuvilised, kellele antud objekt nagunii ei sobi, raiskamata kõigi väärtuslikku aega. Avaldades kogu info midagi varjamata, ei pea ostuhuviline objekti vaatama tulles pettuma ning müüja hiljem tegelema varjatud puuduste süüdistustega. Igale objektile on ostja olemas – keskendume pigem neile, kes just täpselt sellist objekti otsib.

Mille jaoks on vajalik teenuse hinna sees olev objekti ametlik hindamine?

90% koduostjatest soetab kinnisvara pangalaenuga ning selleks, et ostja pangast laenu saaks, on ametlik hindamisakt nagunii vajalik. Reeglina peab hindamise eest maksma ostuhuviline, meil on see teenuse hinna sees. Kui hindamine on juba tehtud, on väiksem tõenäosus kaotada ostuhuvilist, kes ei taha kulutada võõra objekti hindamise peale oma raha. Samuti hoiame aktiivses müügietapis kokku väärtuslikku aega ning huviline saab kiiremini pangast laenuotsuse. Lisaks selgitab ametlik hindamisakt objekti reaalse turuväärtuse, mida saame arvestada objekti hinnastamisel ja müügipreemia määramisel.

Kas ametliku hindamise viite läbi ise?

Ei, neutraalsuse huvides kasutame selleks teiste kinnisvarabüroode hindajaid. Loomulikult selliseid, keda suuremad Eesti pangad tunnustavad. Nii saame meie keskenduda kinnisvara müügiprotsessile.

Miks te ei arvesta vahendustasu protsendina nagu teised kinnisvarafirmad?

Leiame, et selline hinnastamine ei ole piisvalt läbipaistev ja õiglane. Näiteks 3%-line vahendustasu oleks 100 000-eurose müügihinna puhul 3 000 eurot, samas 200 000-eurose objekti puhul 6 000 eurot. Odavamatel objektidel ei taha vahendajad üldiselt aga protsenti pakkuda ja soovivad fikseeritud tasu. 

Kuigi kallima objekti puhul võivad olla ajalised ja rahalised kulutused vahendaja jaoks mõnevõrra suuremad, ei näe me siiski õigustust küsida kliendilt sarnase töö eest kaks korda enam. Uptown ei taha kohelda müüjaid erinevalt ja karistada kedagi seetõttu, et mõnel on odavam või kallim kinnisvara. Kindel süsteem võimaldab meil teha ka oma hinnastamise avalikuks ja läbipaistvaks.

Miks on teie hinnastamine kahes osas - kindel hind ja müügipreemia?

Selliselt soovime hoida põhitasu madala. Me soovime ennast premeerida just siis, kui suudame luua kliendile tõelist väärtust ja müüa tema objekt turuhinnast kallimalt - selliselt, et kõik võidaksid. Loomulikult see alati ei õnnestu ja vahel on vajalik objekt müüa ka turuhinnast madlamalt, näiteks siis kui müüjal on tehinguga väga kiire. Sellest hoolimata soovime üldiselt teha esimese pingutuse kõrgema hinnaga. 

Näide: müüme 115 000-eurose turuhinnaga korteri 125 000 euroga. Teenime oma töö eest baastasu ning 25% preemiat turuhinna ja müügihinna vahest. Kokkuvõttes teenib müüja 7500 eurot, mida ta muidu poleks teeninud ja meie, tänu edukale tööle 2 500 eurot müügiboonust. 

Võrdlus: tavamaakler võtab 115 000 euro pealt 3%-lise vahendustasu puhul 3 450 eurot. Kui tal õnnestuks müüa see objekt 125 000 euroga, teeniks ta 3750 eurot ehk ainult 300 eurot rohkem. Samas on selge, et sellist objekti on maakleril oluliselt kergem ja kiirem müüa 10 000 eurot soodsama hinnaga ning 300 euroni lisateenistus ei ole kindlasti piisav õigustus tema lisanduvale aja- ja reklaamikulule. Tal puudub igasugune motivatsioon objekti oma kliendile kõrgema hinnaga müüa. Seega soovitatakse omanikule pahatihti odavamat müügihinda - antud juhul lähekski objekti reeglina müüki 115 000 euro eest.

Ütlete, et teete nutikat digiturundust - mida see tähendab?

Detailidesse laskumata on meie keskkond üles ehitatud nii, et suudame tänu oma turundustaustale sihtida veebireklaami just selliste inimesteni, keda antud tunnustega kinnisvaraobjektid huvitavad. Lisaks oleme loomulikult nähtaval peamistes kinnisvaraportaalides, mida koduostu huviga inimesed külastavad. Me ei raiska (kliendi) raha iganenud reklaamiformaatidele nagu tikutopsisuurused ajalehekuulutused, kui tänapäeval on kordades tõhusamaid reklaamikanaleid.

Mida pean lepingut sõlmides silmas pidama?

Meie leping on igati tavapärane ning sisaldab meie koostöö ja tasustamise loogika kokkulepet. Nii nagu teiste kinnisvarabüroode puhul, tuleb ka meil arvestada, et leping annab meile ainuesindusõiguse objekti müüa.

Kas saan lepingu katkestada?

Loomulikult. Soovid võivad ju alati muutuda. Kui sa pole millegipärast rahul asjade käiguga või kui mõtled objekti müümise osas üldse ümber, siis on sul alati õigust meiega leping lõpetada, andes sellest meile e-kirja teel teada. 

Kuna investeerime alguses palju aega ja rahalisi vahendeid objekti müügi ettevalmistusele, siis lepingu katkestamise korral esitame seni teostatud tööde kompensatsiooniks 1000 euro suuruse arve. Kaotada pole aga midagi, sest profifotod ja muud visuaalid objektist, kogu meie poolt koostatud tekstiline materjal ning ametlik hindamisakt jääb kasutamiseks sulle.

Mida teha, kui ma ei leidnud siit oma küsimusele vastust?

Aitame ja nõustame rõõmuga. Saada oma küsimus julgelt aadressil tere@uptown.ee. Me katsume vastata alati ühe tööpäeva jooksul.